Niektórzy na samą myśl o ćwiczeniach cardio dostają palpitacji serca. W głowie kreuje się obraz ogromnego wysiłku, dużej ilości potu i zadyszki. Tymczasem ćwiczenia te, choć nazywane są intensywnymi, w gruncie rzeczy są umiarkowanie intensywne i pozwalają wzmocnić wytrzymałość organizmu oraz wydolność serca. Jaki jeszcze wpływ mają na nasz organizm?

Skuteczne odchudzanie

Treningi cardio to jedne z najefektywniejszych ćwiczeń w walce z nadwagą. Ćwiczenia o umiarkowanej intensywności, podczas których wymagane jest utrzymanie tętna na poziomie 60-70 % tętna maksymalnego pozwalają spalić ogromne ilości kalorii oraz zapasy tkanki tłuszczowej. Należy jednak pamiętać, że aby proces spalania nadmiaru tłuszczyku mógł zostać osiągnięty, trening musi trwać stosunkowo długo. Na nic zda się więc krótki i bardzo intensywny wysiłek.

Lepsza kondycja i zdrowsze serce

Regularne treningi cardio pozwalają nie tylko szybko zrzucić zbędne kilogramy, ale także kształtują ogólną wytrzymałość organizmu. Podczas ćwiczeń, gdy wzrasta tętno i oddech jest przyspieszony serce zmuszone jest do pompowania większej ilości krwi, która transportuje tlen do mięśni. Co więcej wysiłek ten doskonale trenuje także mięsień sercowy dzięki czemu polepsza się ogólna wydolność organizmu. Kiedy serce pracuje na „pełnych obrotach”, automatycznie wzrasta jego efektywność, a regularne treningi pozwalają również na wydajniejszą jego pracę w przyszłości.

Warto jest także nadmienić, że regularne ćwiczenia skutecznie zmniejszają tętno spoczynkowe. Oznacza to, że serce lepiej pracuje nie tylko podczas wysiłku, ale także i w trakcie odpoczynku. Poprawie ulega również praca żył dzięki wzmożonemu wydzielaniu się tlenku azotu, który poprawia ich przepustowość. Zatem ćwiczenia te zapobiegają zatorom oraz skutecznie zmniejszają poziom „złego” cholesterolu.

Regulacja gospodarki hormonalnej

Choć o tym rzadko się mówi, to jednak treningi cardio mają także zbawienny wpływ na gospodarkę hormonalną. Jak wynika z badań, regularne, długotrwałe i średnio intensywne ćwiczenia aerobowe regulują gospodarkę hormonalną. Proces szczególnie ważny jeśli chodzi o produkcję hormonów anabolicznych (insulina i somatotropina), które korzystnie oddziałują na metabolizm. Ponadto przyczyniają się do wzrostu popędu seksualnego zarówno u kobiet jak i u mężczyzn.

Lepsze samopoczucie i pewność siebie

Trening aerobowy nie tylko poprawia kondycję, ale także spowalnia procesy starzenia się i ma wpływ na poprawę samopoczucia. Zalety wypisane powyżej łącząc się w całość przyczyniają się także do wzrostu pewności siebie. Regularna aktywność fizyczna pozwala zachować idealną figurę, zdrowie i urodę co przekłada się również na stosunki damsko-męskie.

Jak widać, ćwiczenia cardio mają niebagatelny wpływ na nasz organizm. Aby jednak były efektywne, muszą być wykonywane przynajmniej trzy razy w tygodniu, gdzie jedna sesja nie może trwać krócej jak 30 minut. Ćwiczyć można na wielu urządzeniach ogólnie dostępnych na siłowni, takich jak orbitrek, bieżnia czy rowerek. Istnieje także wiele ćwiczeń cardio, które można wykonywać bez żadnych sprzętów. Warto jest jednak zaopatrzyć się w pulsometr, który pomoże kontrolować poziom tętna.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here