Co należy wiedzieć o ćwiczeniach na klatkę piersiową?

Ćwiczenia na klatkę to jeden z elementów treningu przeznaczony głównie dla mężczyzn, którzy chcieliby, aby ta partia ciała wyglądała u nich jeszcze lepiej. Ponadto dla kobiet mogą być zdecydowanie zbyt ciężkie, ponieważ są to ćwiczenia typowo siłowe.

Do ich wykonania jest potrzebny specjalny sprzęt, taki jak sztanga oraz ciężarki. O ile ciężarkami dysponuje przeważnie każdy mężczyzna, to niestety nie każdy posiada sztangę i miejsce, żeby ją w odpowiedni sposób użyć, dlatego w celu wykonywania ćwiczeń na klatkę piersiową warto udać się do siłowni. Jak przy każdym treningu należy pamiętać by ćwiczenia wykonywać regularnie, na przykład dwa razy w tygodniu.

Trzeba też dać mięśniom odpocząć, by się zregenerowały i zaczęły nabierać masy, dlatego ważne jest by robić jedno- bądź dwudniowe przerwy pomiędzy ćwiczeniami.

Ćwiczenia na klatkę z użyciem sprzętu

Najpowszechniejszym ćwiczeniem na klatkę piersiową, które z pewnością każdy zna jest podnoszenie sztangi. Należy położyć się na poziomej ławce i odpowiednio ciężką sztangę podnosić znad klatki piersiowej, aż do pełnego wyprostowania rąk i następnie opuszczać z powrotem. Jednak jest kilka modyfikacji tego ćwiczenia.

A mianowicie można je wykonywać nie tylko na idealnie poziomej ławce, ale także na skośnej. I w tym przypadku są dwie opcje: głową do góry albo głową w dół. Zasada ćwiczenia jest cały czas taka sama, z tymże w różnych ułożeniach pracują nieco inne partie mięśni. Zazwyczaj chwytając sztangę, rozstaw rąk jest dosyć szeroki – dobre tabletki odchudzające. Natomiast w drobnej modyfikacji należy złapać sztangę tak, aby dłonie były trochę bliżej siebie. Podobne ćwiczenia na klatkę piersiową można wykonywać także z użyciem ciężarków zamiast sztangi.

Zasada jest także w tym wypadku taka sama i można robić to także w trzech ułożeniach: poziomej i obu ukośnych. Inne ćwiczenie z użyciem ciężarków również polega na tym, że trzeba położyć się na poziomej ławce, jednakże używamy do tego jeden ciężarek i wymachujemy nim za głowę i z powrotem nad brzuch, pamiętając by ręce przy tym ćwiczeni ubyły wyprostowane.

Na siłowni są także inne sprzęty, które pozwalają wykonywać ćwiczenia na klatkę piersiową, na przykład wymachy rąk zgiętych w łokciach i uniesionych do góry z pozycji po bokach do pozycji przed głowę. W trakcie tego ćwiczenia podnosi się określony ciężar wymachując rękoma.

Pozostałe ćwiczenia na klatkę

Dobrym ćwiczeniem na wyrobienie mięśni klatki piersiowej są także powszechnie znane pompki. Można je wykonywać w domu, co jest dużą wygodą, i w różnych pozycjach, prowokując do pracy różne mięśnie. Przy wykonywaniu pompek można mieć ręce dalej bądź bliżej od siebie i należy ćwiczyć różne ułożenia.

Oprócz płaskich pompek można też wykonywać pompki z nogami na podwyższeniu, na przykład leżącymi na jakimś krześle, albo z rękoma na podwyższeniu, co jest nieco łatwiejszą wersją.

Bardziej ekstremalną odmianą pompek, którą raczej ciężko wykonać w domu jest tak jakby podciąganie całego swojego ciała wisząc na drążku, z tym że drążek w pierwotnej pozycji znajduje się pod ramionami na wysokości klatki piersiowej i należy wyprostować ręce, tak żeby drążek znalazł się na linii bioder.

Tak więc ćwiczeń na klatkę piersiową jest naprawdę bardzo wiele i trzeba jedynie się zmobilizować, aby trenować regularnie, żeby miały one sens.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here