Ćwiczenia na ramiona i ręce– coś dla kobiet i mężczyzn

Ćwiczenia na ramiona u obu płci niosą ze sobą nieco inny cel. Kobiety przede wszystkim chcą być szczupłe i tyczy to się także tych części ciała. Mężczyźni natomiast marzą o wspaniałej muskulaturze kulturysty również na ramionach. Do tego są opracowane specjalne, ale bardzo proste ćwiczenia, które należy wykonywać przede wszystkim z jakimś obciążeniem, aby były one bardziej efektywne.

W dodatku, jak zresztą przy każdych ćwiczeniach, ważna jest regularność ich wykonywania, a także odpowiednia rozgrzewka przed rozpoczęciem ćwiczeń, aby odpowiednio rozciągnąć mięśnie i przygotować je do większego wysiłku.

Ważne jest to aby uniknąć kontuzji, które mogą przytrafić się przy najbanalniejszym ćwiczeniu, gdy mięsień jest źle rozgrzany. Ćwiczeń na ramiona jest naprawdę bardzo dużo i są ich różne rodzaje i sposoby ich wykonywania oraz rozłożenia na serie w zależności od tego, co chce się nimi osiągnąć.

Ćwiczenia na ramiona – ćwiczenia wyszczuplające

Najprostszym ćwiczeniem na ramiona jest po prostu podnoszenie ciężarków, stojąc w lekkim rozkroku. Uginając ręce ćwiczymy w ten sposób biceps. Następnym ćwiczeniem są wymachy ramion z ciężarkami. Należy nadal stać w lekkim rozkroku, tylko, że łokcie powinny być uniesione do góry po bokach ciała, a przed ramie z ciężarkiem powinno luźno wisieć. Następnie z takiej pozycji staramy się unieść przedramię tak, aby było równoległe z podłożem i z powrotem opuszczamy.

Ćwiczenia na ręce

Kolejne ćwiczenie polega na tym, aby unieść ręce do góry i ugiąć w łokciach, tak aby ciężarek w dłoniach znajdował się za głową. Następnie należy wyprostować ręce unosząc ciężarek nad głowę, i z powrotem opuścić.

Innym rodzajem podnoszenia ciężarków jest ugięcie rąk w łokciach, tak aby ciężarki znajdowały się na wysokości ramion. Ćwiczenie to polega na tym aby unosić ciężarki nad głowę, prostując przy tym ramiona w łokciach i na powrót je zgiąć.

Kolejnym typem ćwiczeń na ramiona i ręce są wymachy. Należy stanąć z wyprostowanymi przed siebie ramionami, w których trzyma się ciężarki, a następnie przemieścić wyprostowane ręce na boki ciała, tak aby utworzyły z nim literę „t”. Potem należy ponownie wrócić do pozycji wyjściowej. Modyfikacją tego ćwiczenia są wymachy obiema rękoma naraz w tę samą stronę, pilnując by ręce cały czas były proste.

Ćwiczenia na ramiona hantle– trening siłowy

Te ćwiczenia na ramiona są przeznaczone głównie dla mężczyzn, ponieważ wymagają dużego nakładu siły i większych ciężarów. Przy pierwszym ćwiczeniu należy użyć sztangi. Ćwiczenie wykonuje się w pozycji stojącej, trzymając sztangę w wyprostowanych wzdłuż ciała rekach. Następnie należy uginać w łokciach ręce, podnosząc przy tym sztangę do wysokości klatki piersiowej. Podobne ćwiczenia wykonuje się z ciężarkami, w tym przypadku ręce są uginane naprzemiennie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here