Ćwiczenia na triceps – co trzeba wiedzieć?

Ćwiczenia na triceps są przedmiotem zainteresowania głównie mężczyzn, ponieważ to właśnie im zależy, żeby wyrzeźbić perfekcyjną muskulaturę w zasadzie w większości partii ciała.

Mało która kobieta chciałaby mieć umięśnione ręce, aczkolwiek i takie się zdarzają, jednak paniom w tym przypadku częściej chodzi o poprawienie sprawności, niż wyrobienie mięśni. Tak czy inaczej rozpoczynając trening, trzeba go rozpocząć z głową.

Przede wszystkim na początek nie wolno przesadzać z ilością i intensywnością ćwiczeń na triceps, ponieważ na drugi dzień nie będzie się miało siły, żeby utrzymać szklankę w ręce.

Po drugie, przed każdym treningiem należy przeprowadzić krótką rozgrzewkę odpowiednich partii mięśni, żeby przygotować je do większego wysiłku. Ponadto, ważne jest to, żeby ćwiczyć regularnie i nie zniechęcać się, na przykład co dwa – trzy dni, a między różnymi ćwiczeniami i seriami danych ćwiczeń robić odpowiednie przerwy, trwające maksymalnie pięć minut.

Ćwiczenia na triceps przy użyciu ciężarków

Pierwsze ćwiczenie opiera się na tym, aby usiąść na czymś bez oparcia, w jedną rękę złapać ciężarek i unieść ją wyprostowaną nad głowę. Następnie rękę z ciężarkiem należy uginać w taki sposób, aby ciężarek znajdował się z tyłu za głową, i z powrotem wyprostować.

Czynność powtarzać kilka razy i zmienić rękę. Wykonując kolejne ćwiczenie należy klęknąć przed jakimś stołkiem lub pufą w taki sposób, aby móc pochylić się do przodu i oprzeć na siedzeniu ramię. W tejże ręce powinno się trzymać ciężarek i z pozycji naturalnie zgiętej ręki, starać się ją wyprostować, ustawiając ją w ten sposób równolegle do podłogi.

Takie ćwiczenie, jak każde powtarzać i później zmienić rękę. Następne ćwiczenie na triceps trzeba wykonywać na stojąco w odpowiedniej pozycji. Mianowicie, należy stanąć z lekko ugiętymi nogami w kolanach i pochylić tułów do tego stopnia, aby był on ułożony równolegle do podłoża.

Trzeba pamiętać, że nie wolno się przy tym garbić. W obie ręce należy chwycić ciężarki i starać się je ułożyć równolegle do tułowia, a następnie z powrotem opuścić, i tak dalej.

Pozostałe ćwiczenia na triceps

Kolejna grupa ćwiczeń na triceps jest związana z użyciem sztangi. Pierwsze z nich polega na tym, aby położyć się na plecach i złapać sztangę dwoma rękoma na środku w niewielkiej odległości od siebie, tak aby przedramię z ramieniem tworzyły kąt dziewięćdziesięciu stopni.

Wykonywanym ruchem jest prostowanie rąk w łokciach, unosząc przy tym sztangę, i ponowne opuszczanie z powrotem do kąta dziewięćdziesiąt stopni. Następne ćwiczenie jest bardzo podobne, także należy położyć się na plecach, z tymże sztangę trzeba złapać nieco w szerszej odległości rąk i unosić ją znad klatki piersiowej, aż do całkowitego wyprostu, a potem opuścić i powtarzać czynność. Trzecie ćwiczenie ze sztangą wykonuje się tym razem na siedząco.

Należy w obie ręce w małej odległości rąk od siebie złapać sztangę i unieść ja nad głową w wyprostowanych rękach. Następnie należy uginać ręce w taki sposób, aby sztanga była układana z tyłu za głową. Na koniec można jeszcze wymienić pompki, jednakże zupełnie inne niż tradycyjne.

Należy rękoma oprzeć się o jedną pufę, a nogi położyć na drugiej. To ćwiczenie na triceps polega na uginaniu i prostowaniu rąk unosząc przy tym ciężar całego swojego ciała.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here