Woman holding pink kettlebell over shoulder, outdoor sport

Trendy fitness przychodzą i odchodzą z każdym mijającym sezonem. Niektóre zapewniają niezły trening, inne to jedynie przelotna moda. Różnorodność stanowi jeden istotny element w utrzymaniu konsekwentnego planu treningowego, a konsekwencja oczywiście to jeden z najważniejszych sekretów sukcesu. Najlepsze ćwiczenie dla Ciebie to takie, w które czujesz się regularnie zaangażowany. Dlatego też właśnie na rynku z taką częstotliwością pojawiają się nowe programy treningowe. Istnieje duże zapotrzebowanie na najnowsze, supernowoczesne trendy. Ostatnio zapanowała moda na ćwiczenia z kettlebells. ćwiczenie z kettleballs Jednym z ostatnich krzyków mody, który głośno wkroczył na siłownię są kettlebells. Być może lepiej byłoby je opisać jako ponowne odkrycie, bo tak naprawdę to żadna nowość. Kettlebells były stosowane podczas treningów przez rosyjskich żołnierzy od roku 1700, były też używane w Stanach Zjednoczonych do pewnego stopnia przez ponad pięćdziesiąt lat. Przez ostatnie dziesięć lat kettlebells wysunęły się na prowadzenie w fitness. Często są one opisywane jako kula do gry w kręgle z rączką; wprowadziły jedną z naprawdę wyjątkowych zmian w fitness od wielu lat i oferują mnóstwo dobrych powodów, aby wprowadzić je do swojego treningu.

 

1) Kettlebells zapewniają kompleksowy trening całego ciała, który działa w przypadku każdej grupy wiekowej na każdym poziomie zaawansowania. Standardowe maszyny na siłowni izolują poszczególne grupy mięśni. Dzięki pełnemu zakresowi funkcji trening z kettlebells pozwoli Ci osiągnąć więcej w krótszym czasie.

2) Kettlebells łączą trening kardio i siłowy w jedną sesję treningową. Szybko podnoszą tętno uruchamiając mięśnie w całym ciele.

3) Kettlebells to nie są kolejne hantle. Z powodu swojego nieregularnego kształtu, stabilizują one mięśnie i zmuszają je do większego wysiłku w każdym momencie niż ten uzyskany przez poszczególne ruchy z hantlami. Zrobisz większe postępy w krótszym czasie niż byłoby to możliwe ze standardowymi ciężarkami.

4) Kettlebells oznaczają korzyści dla całego ciała. Każdy ruch z kettlebells angażuje podstawę i stamtąd jest wywodzony. Możesz osiągnąć więcej w krótszym czasie i z mniejszym wysiłkiem niż myślałeś.

5) Kettlebells to opłacalna inwestycja. Nie potrzebne Ci jest drogie członkostwo na siłowni, chociaż organizowane są zajęcia grupowe z kettlebells jeśli preferujesz wsparcie i zachętę ludzi dookoła. Pojedynczy kettlebell może Ci wystarczyć za cały kiedykolwiek potrzebny sprzęt. W miarę nabierania kondycji możesz po prostu zmienić plan treningowy i ruchy żeby odnosić korzyść z dodatkowego wysiłku.

6) Kettlebells są łatwe w użyciu. Wykonywane ruchy są na tyle proste, że można się ich nauczyć podczas jednej sesji. Zaczniesz odnosić ogromne korzyści od momentu kiedy po raz pierwszy weźmiesz ten przyrząd do ręki.

7) Kettlebells potrafią wszystko. Możesz stracić na wadze, zbudować mięśnie, poprawić kondycję, zwiększyć swoje osiągniecia w innych sportach, wzmocnić się i odzyskać formę na starość. Ile innych programów ćwiczeniowych oferuje Ci tak wiele?

8) Trening z kettlebells jest sportem niekontaktowym. Możesz wzmocnić wiązadła i stawy oraz wyrobić mięśnie. Zyskają na tym zarówno Twoje codzienne czynności jak i siła, kondycja oraz koordynacja ruchów. Nauka jak obchodzić się z niewyważonym ciężarem poprawi Twoją równowagę i ograniczy prawdopodobieństwo kontuzji.

9) Kettlebells mają mało ograniczeń przestrzennych. Możesz ćwiczyć w domu, na siłowni, w pokoju hotelowym na wakacjach. Pojedynczy kettlebell może znaleźć zastosowanie w tuzinie różnych ćwiczeń, tak aby popracować nad każdą grupą mięśniową w Twoim ciele.

10) Najważniejszym powodem dla którego warto dodać kettlebells do treningu to fakt iż ćwiczenia z nimi są naprawdę bardzo proste. To świetna zabawa! Pamiętaj o tym, że najlepsze ćwiczenie dla Ciebie to to które będziesz regularnie wykonywał, a nic nie może równać się z kettlebells pod względem prostoty, wszechstronności i różnorodności. Trudno jest wyobrazić sobie plan treningowy który obejmuje wszystkie podstawy lepiej niż kettlebells. Niezależnie od tego czy zdecydujesz się na zajęcia grupowe, albo po prostu zaczniesz ćwiczyć na własną rękę z paroma instrukcjami na dobry początek, stwierdzisz że kettlebells to pożądany i korzystny dodatek do Twojego zdrowego stylu życia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here