Każdy początkujący zastanawia się od czego zacząć. Najważniejsze to aby dokładnie przemyśleć czego oczekujemy, jaki jest nasz cel.

Jeśli ćwiczyć regularnie, ale do tej pory nie zwracałaś/łeś uwagi na to co jesz, czas najwyższy aby zmienić przyzwyczajenia dietetyczne. Jeśli natomiast jest odwrotnie, to najwyższa pora aby wybrać odpowiednią aktywność dla siebie.

Natomiast jeżeli jesteś całkowicie początkującą osobą, która dopiero zaczyna wszystko zero, to artykuł jest właśnie dla Ciebie.

W dziedzinie sportu, mamy w czym wybierać, kluby fitness pojawiają się jak grzyby po deszczu, jednak co wybrać dla siebie, kiedy oferta klubów jest tak bogata. Dobrą informacją jest to, że prawie wszystkie kluby oferują karnety open, dzięki którym można korzystać ze wszystkich aktywności, które oferuje dany klub. Ja osobiście, jako trener kulturystyki, preferuję trening siłowy , trening z wykorzystaniem taśm Trx w połączeniu z treningiem aerobowym a w późniejszym czasie z treningiem interwałowym. Nic tak pięknie nie kształtuje sylwetki jak ćwiczenia siłowe, kobiety tutaj nie powinny się obawiać że dostaną mięśni jak Schwarzenegger, ponieważ nie mamy takiej ilości testosteronu jak mężczyźni. Natomiast trening aerobowy po zakończonym treningu siłowym pozwala na szybsze spalanie tkanki tłuszczowej (średni czas treningu siłowego to ok. 45min natomiast trening aerobowy powinien trwać 30- 45min zaraz po zakończonym treningu siłowym).
Kolejnym nasuwającym się pytaniem jest, jak często trenować?

W ciągu tygodnia 4-5 treningów wystarczy, warto jednak pamiętać, aby dzień po dniu nie trenować tych samych partii. O możliwościach łączenia partii napisze jednak innym razem.

image-1Kolejnym aspektem, aby być fit, jest dieta. To ona stanowi 70% naszego sukcesu. Na początku warto, obliczyć swoje zapotrzebowanie na kalorie (ale nie koniecznie, ja np. Nie jestem zwolenniczką liczenia kalorii a makroskładników). Istotną rzeczą jest, aby spożywać posiłki regularnie, co ok. 3 godziny. Takich posiłków powinno być 5-6 Jedzenie, które spożywamy powinno być jak najmniej przetworzone, najlepszym wyborem jest brązowy ryż, makaron pełnoziarnisty. Komponując swoje posiłki należy pamiętać, aby pierwsze 4 posiłki składały się z węglowodanów, białka, tłuszczy natomiast w ostatnich dwóch powinno być tylko białko i tłuszcze. Przechodząc na dietę powinno się wyeliminować słodzone napoje, soki, na rzecz wody mineralnej, średnio dziennie powinno się wypić ok. 2 litrów wody.

Wszystkie podstawy zostały opisane, teraz tylko wystarczy zacząć działać.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here