Miłość, chociaż piękna, potrafi też być trudna. W każdym związku pojawiają się mniejsze i większe kłótnie, różnice poglądów i charakterów. Czasem jednak za bardzo wpływają one na całą relację, sprawiając, że związek staje się męczący, trudny, a nawet toksyczny… Jak poradzić sobie w takiej sytuacji?

Jeśli czujesz, że relacja z Twoim partnerem nie jest idealna, to jeszcze nie powód, by z nim zrywać. Decyzja o rozstaniu jest bardzo trudna i w większości przypadków przewraca Twoje życie do góry nogami. Poświęć więc na nią wystarczająco dużo czasu.

Spróbuj na przykład odpowiedzieć sama przed sobą na kilka pytań:

Kiedy ostatni raz świetnie bawiłaś się ze swoim partnerem?
Jak często przez niego płaczesz?
Jak często się kłócicie?
Czy kłócicie się z ważnych powodów, czy raczej o błahostki?
Czy przez większość czasu jesteś z nim szczęśliwa, czy nieszczęśliwa?
Czy wyobrażasz sobie życie bez niego?
Odpowiedzi na te pytania mogą być bardzo trudne, przede wszystkim dlatego, że kochasz partnera. Miłość ma to do siebie, że potrafi skutecznie przeszkadzać racjonalnemu myśleniu. Całkiem naturalnym jest więc fakt, że ciężko Ci przyznać przed samą sobą, że przez większość czasu jesteś z nim nieszczęśliwa, gdy go mimo wszystko wciąż kochasz. To przecież takie niedorzeczne… A jednak zdarza się.

Gdy myślimy „toksyczny związek”, przed oczami pojawiają nam się alkoholicy czy mężczyźni nadużywający przemocy fizycznej. Musimy jednak wiedzieć, że związek toksyczny to także związek, w którym obecna jest przemoc psychiczna. Gdy Twój parner jest o Ciebie chorobliwie zazdrosny, nieustannie Cię krytykuje, ogranicza Twój rozwój, czy też oczekuje większego zaangażowania z Twojej strony, niż jesteś w stanie mu dać – być może tkwisz w toksycznym związku. Kolejną cechą takiego typu związku jest fakt, że bardzo ciężko jest wyrwać się z jego sideł.

Nie jest to jednak niemożliwe! Jesteś silna! Możesz przejść przez to z pomocą naszych wskazówek:

Bądź stanowcza i kategoryczna. Nie daj zwieść się jego zapewnieniom, że wszystko się ułoży, że on się poprawi. Nie ulegaj krzykom i płaczowi. Bądź konsekwentna w raz podjętej decyzji. Nie była to decyzja pochopna, ale przemyślana. Trzymaj się jej więc.

Zerwij kontakt. W dzisiejszych czasach może to być bardzo trudne ze względu na wszechobecność mediów społecznościowych, ale nie jest to nie do zrobienia. Nie odbieraj, gdy będzie dzwonił, usuń jego numer lub go nawet zablokuj. Nie przeglądaj jego profilu na Facebooku i zdjęć. Jeśli denerwuje Cię zielona kropeczka na czacie przy jego imieniu, zdradzamy Ci słodką tajemnicę – możesz zaznaczyć opcję „wyłącz czat dla użytkownika”. Nie odpisuj na smsy, nie przyjmuj kwiatów, nie zgadzaj się na spotkania.

Znajdź sobie jakieś zajęcie. To całkiem naturalne, że gdy związek się rozpada, nie możesz sobie przypomnieć, co wcześniej robiłaś całymi dniami. Masz wrażenie, że czas dłuży się niemiłosiernie. Musisz go czymś wypełnić, aby przestać myśleć o swoim byłym partnerze. Zapisz się na jakieś zajęcia, zacznij uczyć się nowego języka, powróć do dawno porzuconego hobby.

Otaczaj się ludźmi. Najlepszym lekarstwem na wszelkie smutki jest drugi człowiek. Nic nie zastąpi przytulenia, szczerej rozmowy czy wypłakania się w rękaw przyjaciółki. Na początku możesz lgnąć do ludzi zdecydowanie bardziej niż zazwyczaj. Nie będziesz mogła znieść samotnego siedzenia w domu. To całkiem naturalne, poddaj się temu uczuciu. Pozwól innym ludziom ukoić Twój ból.

Pozwól sobie na rzeczy, których do tej pory nie mogłaś robić. Idź z koleżanką do klubu, zaszalej, wróć nad ranem, nikomu się nie tłumacz. Wyłącz telefon, włącz go dopiero następnego dnia. Nikt teraz Cię nie ogranicza, możesz robić wszystko, co Ci się żywnie podoba – jeść chipsy w łóżku, chodzić cały dzień po galerii handlowej, śpiewać pod prysznicem i palić papierosy, mimo, że on tego nie lubił. Znów jesteś panią swojego losu.

Zmień coś w swoim wyglądzie. Pofarbuj włosy, zetnij je, zapisz się na siłownię, wymień swoją garderobę. Wraz z nowym wyglądem pojawi się nowa osoba – wolna, spokojna, silna i piękna.

Skorzystaj z pomocy psychologa. Jeśli czujesz, że nie radzisz sobie z sytuacją, nie wahaj się zasięgnąć pomocy u specjalisty. To nic złego. Rozmowa na pewno Ci nie zaszkodzi, a może bardzo pomóc. W dzisiejszych czasach coraz więcej osób konsultuje się z psychologiem. Pomagają oni nam utrzymać równowagę w życiu, lepiej radzić sobie ze swoimi emocjami i trudnymi zdarzeniami. Czasami też po prostu łatwiej jest się wyżalić obcej osobie niż najbliższej przyjaciółce.

Daj sobie czas. Każdy człowiek musi przejść przez tzw. „okres żałoby”. Nic nie zmieni się od razu. Musisz być cierpliwa. Staraj się myśleć pozytywnie. Pamiętaj, że po burzy zawsze wychodzi słońce 🙂

Człowiek to silna istota, stworzona do pokonywania trudności. Badania pokazują, że kobiety są bardziej odporne na ból od mężczyzn, zarówno ten fizyczny, jak i psychiczny. Jesteśmy wyposażone w potężną moc – moc panowania nad swoim życiem. Nie pozwólmy, by druga osoba nas krzywdziła. Życie jest zbyt krótkie, by trwać w niesatysfakcjonującym związku. Nie bójmy się zmian, bo choć z początku bolesne – zazwyczaj przynoszą nam dużo radości. Staraj się więc zawsze postępować tak, by było Ci dobrze. Twoje szczęście jest najważniejsze. Szanuj je i szanuj siebie – Twój książę z bajki nie jest tak daleko, jak myślisz 😉

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here