CZY WARTO STOSOWAĆ DIETĘ

Tak jak praktycznie każda dieta odchudzająca taki i dieta kapuściana ma swoje wady i zalety. Warto podczas jej stosowania jak najlepiej wykorzystać jej skuteczność i zminimalizować ryzyka jakie ze sobą niesie. Przede wszystkim trzeba je najpierw poznać, dlatego zachęcam do przeczytania poniższych informacji.

WADY DIETY

Jedną z największych wad diety kapuścianej jest jej monotonność – codziennie trzeba zjeść porcję zupy. Dodatkowo gotujemy ją bez soli co powoduje, że jest mdła w smaku i ciężko ją doprawić. Takie małe urozmaicenie posiłków może być wyzwaniem dla osób lubiących bogactwo smaków.

Mimo, że kapusta zawiera wiele cennych witamin i minerałów to nie dostarcza ona wielu potrzebnych składników do organizmu. Występuje deficyt witaminy B, oraz minerałów – wapnia, żelaza i magnezu. Z tego powodu dieta trwa tylko siedem dni bo dłuższy okres może spowodować anemię, zaburzenia rytmu serca oraz osłabia procesy regeneracji organizmu (brak białka). Podczas diety warto uzupełniać braki stosując suplementy z witaminami.

W początkowej fazie diety mogą pojawić się niepożądane objawy w postaci złego samopoczucia, osłabienia i przemęczenia, senności, zawrotów głowy, nudności a nawet wymiotów. To reakcja organizmu na zmianę sposobu odżywiania – objawy nie muszą występować u wszystkich, to sprawa indywidualna. Warto pić w tym okresie dużo wody niegazowanej.

Najważniejsze wady

  • Monotonia posiłków – spożywamy mało urozmaicone posiłki,
  • Brak ważnych składników odżywczych – dieta uboga w witaminę B, wapń, żelazo,
  • Możliwe złe samopoczucie – bóle głowy, osłabienie, nudności,
  • Efekt jo-jo – duże prawdopodobieństwo jego wystąpienia.

ZALETY DIETY

Do najważniejszych zalet diety kapuścianej należą skuteczność, efektywność i prostota. Stosowanie diety przynosi efekty w postaci zrzucenia od 2 do 8 kilogramów w ciągu siedmiu dni jej trwania. Zasady diety są banalne co nie zmienia faktu, że ich przestrzeganie będzie wymagać od nas silnej woli.

Poza właściwościami odchudzającymi kapusta – główny składnik diety – dostarcza do organizmu wiele cennych witamin i minerałów. Stosując jadłospis diety uzupełnimy na pewno niedobory witaminy C oraz potasu. W kapuście znajdziemy również witaminę A i E oraz minerały takie jak wapń, fosfor czy siarkę.

Duża zawartość błonnik pozytywnie oddziałuje na metabolizm oraz funkcjonowanie układu pokarmowego. Żołądek jest stymulowany do pracy a oczyszczające właściwości błonnika usuną resztki pożywienia z jelit.

Najważniejsze zalety

  • Skuteczna i efektywna – utrata od 2 do 8 kilogramów,
  • Krótka – dieta trwa tylko 7 dni,
  • Prosta – nieskomplikowany jadłospis oraz jasne zasady,
  • Zdrowa – kapusta zawiera sporo witamin i minerałów,
  • Oczyszczająca – błonnik stymuluje pracę układu trawiennego i oczyszcza jelita.

Jak można przeczytać dieta kapuściana ma swoje wady i zalety szczególnie w kwestiach zdrowotnych. Z jednej strony kapusta jest warzywem bogatym w witaminy i minerały z drugiej strony dieta ogranicza dość znacznie inne składniki mineralne. Dlatego dieta jest tak krótka (7 dni) ponieważ dłuższy okres mógłby się niekorzystnie odbić na zdrowiu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here